Lezenswaardig
Een verslag door Renske, Debbie, Sandra, Laura. We kregen de kans om mee te doen met een training over effectief rekenonderwijs. Altijd interessant! We zijn benieuwd wat Marcel Schmeier, auteur van het boek ‘EDI’ en ‘Effectief rekenonderwijs op de basisschool’, ons te vertellen heeft. Dit mondde uit in twee dagen vol motivatie, inspiratie, confrontaties en […]
Lees verderBij op ’t Hof bleven de begrijpend leesresultaten achter. Ondanks eerdere interventies. Lees hier de aanpak die voor hen wel werkte.
Lees verder‘In de wonderlijke achtbaan van mijn leven heb ik mij met regelmaat afgevraagd of mijn doen er nog toe deed in de omgeving waarin ik verkeerde. Wanneer ik deze vraag ontkennend moest beantwoorden stapte ik op, hoe prachtig de plek ook was.’ Jeroen Goes is inmiddels onderwijsbestuurder, na een loopbaan van onder andere schilder, marketingmedewerker […]
Lees verdereen salaristool van de AOB Check je nieuwe salaris met de handige AOb-tool. De tool van de AOb om je salaris te checken is bijgewerkt. Reuze handig, want nu kun je kijken wat jouw nieuwe salaris gaat worden na alle nieuwe cao-afspraken en hoeveel je er netto op vooruitgaat. Klik hier voor de link
Lees verderIk ben overtuigd van de kracht van het medium ‘Twitter’. Anders dan vele, vaak niet gebruikers, denken is het veel meer dan een vergaarbak van vuilspuwerij. Het is gemakkelijk omdat te omzeilen, ik word er nauwelijks mee geconfronteerd. Nee, twitter stelt mij in staat om direct te worden geïnformeerd over de (onderwijs)actualiteit. Beleidsmakers, politici en […]
Lees verderEen van onze medewerkers tipte ons dit lezenswaardige artikel. Klik hier voor het artikel Uit de Volkskrant 28/5/18
Lees verderJan van de Ven en Thijs Roovers (oprichters POinactie) schreven het volgende stuk in het NRC. Klik hier voor het artikel
Lees verderLeerlingen verschillen van elkaar wat betreft de tijd die het ze kost om leerdoelen te behalen. De zwakste leerlingen hebben tot zes keer zoveel oefentijd nodig als de sterkste leerlingen (Ward, 1987). Oefening en herhaling zijn krachtige didactische principes om leerlingen gelijke kansen op succes te bieden. Klik hier voor het artikel (via de link […]
Lees verderIn april 2018 presenteerde de VZ van het CvB deze ‘prent’ bij het DO (directie-overleg). Een prent dat het resultaat is van zijn spreekwoordelijke eerste 100 dagen in de organisatie. In deze prent is weergegeven welke visie op leiderschap hij ziet voor de komende jaren in de stichting. Een visie die ondere andere is gebaseerd […]
Lees verder