Fluvium openbaar onderwijs zoekt voor de
Prins Willem Alexanderschool in Ophemert een
Intern Begeleid(st)er (wtf 0,4)
De Prins Willem Alexanderschool:
Samen groeien is meer dan alleen groter worden
Denkt u aan de Prins Willem Alexanderschool dan denkt u o.a. aan:
doelgericht, talenten en samen
De intern begeleid(st)er is de interne adviseur welke actief betrokken is bij de kwaliteit van het onderwijs en mede verantwoordelijk is voor de continue (door)ontwikkeling van het onderwijs-kwaliteitssysteem.
De intern begeleid(st)er observeert, signaleert, stelt vragen en geeft gevraagd en ongevraagd advies en is de critical friend binnen de school.
De intern begeleid(st)er adviseert op het gebied van de schoolontwikkelingen, onderwijsverbeteringen, schoolbrede (leer)resultaten, ontwikkelingen binnen het teams, zowel op het niveau van leerkrachten als leerlingen.
De intern begeleid(st)er rapporteert over (onderwijs)ontwikkelingen m.b.t. (leer)resultaten en zorg en ontwikkelt zo mede het onderwijs-kwaliteitssysteem, in gezamenlijkheid met het team van de school. De intern begeleid(st)er heeft drie rollen binnen de school: leercoördinator, trendanalist en zorgregisseur.
De Prins Willem Alexanderschool is op zoek naar een intern begeleid(st)er die:
- bij voorkeur werkervaring als intern begeleider heeft;
- de opleiding tot intern begeleidster heeft afgerond;
- kan denken en handelen vanuit de visie van de school;
- aantoonbare expertise en affiniteit heeft op het gebied van begeleiden en coachen van leerkrachten;
- theoretische kennis heeft op relevante gebieden van onderwijs, leer- en veranderprocessen;
- kennis heeft van Opbrengstgericht Passend Onderwijs en samen met het team ambities kan bepalen aan de hand van analyses. De focus ligt daarbij op het ondersteunen van het teams bij het maken van deze analyses;
- samen met de leerkracht de zorg voor leerlingen regisseert en de inzet van de ondersteuning coördineert;
- de professionalisering binnen de school kan coördineren waarbij de focus ligt op het coachen van sterke instructievaardigheden (EDI – versterken vakmanschap) leerkrachtvaardigheden en klassenmanagement;
- een proactieve rol heeft binnen het team en vaak aanwezig is in de klassen;
De Prins Willem Alexanderschool biedt:
- een fijne, professionele werkomgeving;
- een kleinschalige school waar iedereen elkaar goed kent;
- een betrokken en gemotiveerd team dat gericht is op leren en ontwikkelen;
- nauwe samenwerking met de andere intern begeleider binnen Fluvium;
- aansluiting bij het IB-netwerk van Fluvium Openbaar Onderwijs;
- professionalisering mogelijkheden en kansen om jezelf te ontwikkelen;
Een eventuele grotere werktijdfactor is bespreekbaar binnen bijvoorbeeld RT-taken.
Inlichtingen en sollicitaties:
Nadere inlichtingen bij Evert de Vries, directeur van de Prins Willem Alexanderschool; tel 06-17395973. Sollicitatiebrieven met een uitgebreid Curriculum Vitae kunnen gestuurd worden naar: e.devries@pwaophemert.nl
Sluitingstermijn: 2 juli 2021 de gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 5 juli